Když se setkáte s pojmem "Newsletter", mohou se vám vybavit různé výrazy a zkratky. V tomto příspěvku se pokusíme rozklíčovat některé z nich, aby bylo jasnější, co přesně znamenají a jak se vzájemně vztahují.
Začněme nejprve se samotným slovem "Newsletter". Jak již bylo zmíněno, tento termín je odvozen z anglických slov "news" a "letter", což v překladu znamená "novinky" a "dopis". Může se tedy jednat o jakoukoli formu komunikace, která informuje o novinkách, událostech nebo akcích dané společnosti.
"Marketing" se týká všech aktivit, které firma podniká s cílem propagovat své produkty nebo služby. Newsletter je tedy jedním z mnoha marketingových nástrojů, které mohou společnosti využívat.
Když hovoříme o "zákaznících", máme na mysli ty, kteří se přihlásili k odběru newsletteru. Tito lidé projevili zájem o produkty nebo služby dané společnosti a souhlasili s tím, že budou pravidelně informováni o novinkách a akcích.
Pojem "spam" se často objevuje v souvislosti s newslettery. Toto slovo označuje nevyžádané e-maily, které jsou rozesílány na velké množství adresátů bez jejich souhlasu. Pokud zákazník nesouhlasil s příjmem newsletteru a přesto ho dostává, jedná se o spam.
Zkratka "GDPR" se vztahuje na obecné nařízení o ochraně osobních údajů. Toto nařízení stanovuje pravidla pro zpracování osobních údajů občanů Evropské unie a musí ho dodržovat všechny firmy, které se nacházejí na území EU nebo zpracovávají data občanů EU.
Pokud se někdo "přihlásí k odběru", znamená to, že dal společnosti souhlas k zasílání newsletterů na jeho e-mailovou adresu. Tento souhlas je nezbytný pro zákonné zasílání newsletterů.
Doufám, že toto vysvětlení pomohlo rozptýlit některé z vašich otázek týkajících se newsletterů. Pokud máte další dotazy, neváhejte se na mne obrátit.