Eri Internet logo společnosti Eri internet Český bezdrát s.r.o.

20 let na trhu
Tel.: 220 990 007, 590 990 004

SIP - Co je to SIP - Session Initiation Protokol

✓ Dvojnásobná rychlost napořád ✓ Zřízení do 3. prac. dnů ✓ Terminátor u všech rychlostí  
✓ Stabilní rychlost připojení ✓ Pevná IP v.4 ZDARMA ✓ Premiové routery s dopr. zdarma  
✓ Neomezené volání z pevné ✓ Neomezená data ✓ Převod bez výpadku připojení  
✓ Internet pro Skylink Live TV & CANAL+ Sport PREMIER LEAGUE

Ověřit dostupnost Internet Internetová Televize Mobilní tarify Telefon Koncové zařízení Reference Podpora


SIP - Co je to SIP - Session Initiation Protokol

    EriVoIP - SIP - Co je to SIP - Session Initiation Protokol

    Session Initiation Protokol - SIP je signalizační protokol, který je užíván k řízení multimediálních relací v IP sítích, obsahuje zprávy pro sestavení, udržení a ukončení spojení. Jádro protokolu je definováno v RFC 3261. Jeho oblíbenosti prospělo textově orientované kódování, poměrně snadná rozšifrovatelnost a dynamický vývoj charakteristický pro normy vznikající v rámci IETF.

    IP telefonie je jednou z najvýznamnějších změn v dějinách telefonie. V první etapě prosazování IP telefonie se používal termín konverze hlasových a datových sítí, tak dnes už nehovoříme o konverzi, ale rovnou o změně a nebo náhradě.

    Veřejná telefonní síť se téměř 100 let vyvvíjela na analogovém principu, koncové telefonní přístroje i ústředny byly analogové a také všechny přenosy byly prováděny analogovou formou.

    Od poloviny minulého století byly učiněny první kroky k digitalizaci a standardizaci PCM (pulzní kódové modulace, ITU-T G.711) v roce 1972 změnila oblast telekomunikací a otevřela brány digitálního světa.

    Za počátek IP telefonie je považován rok 1995, kdy izraelská společnost Vo-caltec přišla s komerčním produktem Internet Phone. Nové techniky zpracování hlasu, především kodeky s lineární predikcí, umožnily redukovat hovorové pásmo při zachování kvality a jejich nasazení se uplatnilo právě v IP telefonii.

    Dominantní se stalo kódování dle ITU-T G.729 a G.723.1, přičemž povinné pro všechny zařízení je schopnost dorozumět se na ITU-T G.711.

    Vlastnosti SIPu

    SIP byl vyvíjen od roku 1996 pracovní skupinou MMUSIC (Multiparty Multimedia Session Control) v rámci IETF (Internet Engineering Task Force). V roce 1999 byl předložen ve formě navrhovaného standardu v RFC 2543. Téhož roku na IETF vznikla nová pracovní skupina, nazvaná příznačně SIP, která převzala vývoj hlavního jádra protokolu. Její práce v květnu roku 2002 vyústila v nový standard RFC 3261.

    SIP je signalizační protokol pracující na aplikační vrstvě, tento protokol byl navržen tak, aby byl snadno implementovaný, rozšiřitelný a dostatečně flexibylní. Protokol je užíván pro sestavení, modifikaci a ukončení spojení s jením nebo více účastníky.



co je to voip


    EriVoIP - ústředna Ss7NET

    Jde o příklad, kde jako IP PBX je použita ústředna ss7NET od společnosti Český bezdrát Technologies s.r.o., která nabízí velkou variabilitu díky možnosti připojit různá rozhraní jako je ISDN E1/PRI/SS7, BRI (ISDN2), analog atd., která jsou pak součástí celého systému a tím poskytuje kromě možnosti připojit VoIP zařízení, také možnost připojit i zařízení využivající tyto technologie. Tím pádem je tedy možné např. připojit do celého systému „staré“ analogové telefony, zároveň samozřejme použít IP telefony a zároveň se připojit na poskytovatele telefoních služeb prostřednictvím VoIP, v součinosti, ale jako např. zálohu ponechat propojení k providerovi prostřednicví ISDN30 PRI a hovory dle potřeby nebo ceny směrovat. Možností jak využit a zkombinovat celý systém je opravdu mnoho.

    Další významnou výhodou VoIP technologie je možnost využití všude tam kde je k dispozici připojení k datové síti,respektive k Internetu, tedy v podstatě dnes již kdekoliv na světě. Tím pádem z toho vyplývá výhoda do jisté míry jakési „mobility“ pro jednotlivé prvky VoIP sítě, které lze hlavně využít např. při úspoře nákladů při budování komunikace mezi externími pobočkami firmy v jiné lokalitě než je centrální IP PBX. V neposlední řade lze ušetřit za budování nové telefonní sítě tam, kde je již vybudovaná stávající datová infrastruktura.

    Další významnou možností VoIP technolgie, je využití VoIP softwarových aplikací (tzv. softwarových telefonů) a to buď v PC, NTB, tabletu nebo v dnes již hojně rozšířených chytrých telefonech (smartphonech). Pak pomocí těchto aplikací a daného zařízení připojeného k datové síti (WiFi), respektive k Internetu (3G siti), využivat vše zcela stejným způsobem jako z klasických zařízení. Tím pádem lze říci, že tato „mobilita“ se již skoro vyrovná klasické mobilní komunikaci pomocí GSM/UMTS.

    Da se říct, že co se tyká nákladů hlavně u propojení zahraničních poboček firmy, je technologie VoIP bezkonkurenční.Pro Vaší vnitrofiremní komunikaci totiž není nutný přistup do veřejné telefonní sítě a tím pádem nutnost platit poplatky providerovi telefonní sítě. Náklady jsou pouze za spojení do datové, respektive Internetové sítě v centrále a na pobočkách. Samozřejme, že spojení do veřejné sítě je nutné také zachovat, aby firma mohla komunikovat se „světem“. VoIP i v tomto nabízí mnoho možnosti jak veškerou tuto komunikací z optimalizovat a z efektivnit, využivajíc svých výhod „mobility“ popsané výše. Např. i centrální IP PBX v ČR lze pripojit na VoIP providera na Slovensku nebo ve Španělsku, kde ma firma pobočky a využívat těchto připojeni pro komunikaci s lokálními zakazniky v těchto regionech. Zákazníci v těchto zemích budou volat na lokálni čísla firmy , tudíž pro ně , nižší náklady. Taktéž pro firmu, v případě že bude volat těmto zakazníkům se sníží náklady a hlavně, Slovenská pobočka bude mít svá Slovenská telefonní čísla, Španělská zase svá Španělská. Veškerou komunikaci, ale bude řídit jediná centrální IP PBX v ČR, kde zodpovědní pracovníci budou mít pod kontrolou náklady spojené s komunikací na všech pobočkach firmy. Jak je vidět VoIP technologie nabízí nespočet možností využití, které ve výsledku přinesou úspory nákladů a z efektivnění komunikace.



    Ústředna ⭐ telefonní ústředna Eri-SS7NET

    Ústředna ⭐ telefonní ústředna Eri-SS7NET je určena zejména pro zákazníky z řad firem a státní správy.

    Ústřednu lze nakonfigurovat dodat dle konkrétních požadavků klientů. Lze i na přání klienta, zřídit virtuální ústřednu Eri-SS7NET.


    Popis a ceník Služby EriVoIP – Fax

    Služba EriVoIP – Fax je určena zejména pro zákazníky z řad firem a státní správy, kteří přijímají objednávky i další korespondenci od svých obchodních partnerů prostřednictvím faxů.

    Tato služba umožňuje přijímat faxové zprávy na e-mail zákazníka.


    ⭐ Co je to služba 800 barevná linka - zelené číslo?

    Služba 800 - barevná linka - zelené číslo, je určena zejména pro zákazníky z řad firem a státní správy, kteří  chtějí provozovat pro své klienty bezplatnou linku typu 800 xxx xxx. Tato služba umožňuje přijímat příchozí hovory z pevných i mobilních čísel z ČR na náklady volaného.


    Popis služby EriVoIP CallBack

    Služba EriVoIP - CallBack je doplňkovou službou k Vašemu současnému tarifu a službě, který máte nyní se svým mobílním operátorem. Služba umožňuje současně kombinovat výhody obou operátorů.

    Vaše mobilní číslo ani služba sjednaná s Vaším současným operátorem se nijak nemění a zůstává i nadále v platnosti.

    Popis služby EriVoIP CallBack


    Informační newsletter



    Pojmy, s nimiž byste se mohli setkat v souvislosti s SupportServices Eri



    Celkové náklady na vlastnictví (Total cost of ownership, TCO)

  • celkové pořizovací náklady + provozní náklady určitého aktiva (produktu)

    PBX

  • pobočková telefonní ústředna (analogová)

    IP PBX

  • pobočková telefonní ústředna (digitální)

    Call Centrum

  • doplňková služba k IP telefonní ústředně ss7Net, která bez dalších investic kompletně zajišťuje provoz tzv. pasivního call centra (např. zákaznická linka, příjem objednávek přes telefon apod..)

    VoIP

  • Voice over IP - internetová telefonie.

    IP (Internet Protocol)

  • základní protokol pracující na síťové vrstvě používané v počítačových sítích a internetu

    SIP (Session Initiation Protocol)

  • internetový protokol určený pro přenos signalizace v internetové telefonii

    Pobočková ústředna

  • připojuje se k veřejné síti a umožňuje účastníkům podle oprávnění volat i mimo tuto ústřednu, přitom lze ušetřit počet veřejných telefonních linek, kdy k pokrytí požadavků na vnější volání stačí nižší počet veřejných linek oproti počtu vnitřních linek.

    Analogová/digitální pobočka



    IP telefon



    ISDN (Integrated Services Digital Network)

  • digitální komunikační síť.

    Přehled funkcí

    Komplexní komunikační řešení vhodné pro firmy a organizace všech velikostí. Jednoduchá správa prostřednictvím webového rozhraní.

    Po najetí myší se zobrazí podrobnější popis funkce.

    Základní funkce

    Hovor (vnitřní, odchozí, příchozí) Zkrácená volba Budík
    Příchozí provolba Hlasová schránka Typy povolení služeb
    Upozornění na hovor Přepočty
    Přesměrování ihned Národní očíslovací plány
    Přesměrování při obsazení Konfigurace sítě SS7
    Přesměrování při nepřijetí Skupiny společných služeb
    Přesměrování při nedostupnosti Detailní záznamy o volání
    Převzetí vyzvánějícího hovoru Můj telefon
    Převzetí vyzv. hovoru ve skupině Dostupy Přehled obsazení portů
    Předání hovoru Vyzváněcí skupiny Správa uživatelů
    Čekání na uvolnění obsazeného Substituce Webové rozhraní ústředny
    Click2Call Vrácení předaného SOAP rozhraní
    CLIR LCR HW konfigurace
    Rodičovský zámek Tarifní schémata – externí Uživatelské nahrávání hovorů
    Přesm. s paralelním vyzváněním Střetávací konference Systémové nahrávání hovorů
    Blokování příjmu přesm. hovorů Tabulková konference Kontrola neúspěšných hovorů

    Rozšiřující funkce (placené)

    Časové režimy Provozní diagnostika - signály Poslední volání
    Kreditování Organizační struktura Rozhraní pro sledování telefonu
    Kontrola IP adresy SIP pobočky Další RTP servery Codec server
    Sběr CDR Faktory provozních zájmů Antifraud
    Generátor tarifikačních sestav Přehled tarifních údajů
    Tarifní schémata - interní Tarifní údaje - svazky
    Tarifní schémata - tranzit Přehled kreditních údajů
    Kreditování - rezervace kreditu Call centrum

    Kapacitní možnosti

    Úspora provozních nákladů

    min. kapacita 4 porty nižší výdaje na hovorné
    max. kapacita cca 100000 portů nižší výdaje na rekonfigurace

    Analogové telefony

    ISDN vedení

    telef. aparáty, faxy i modemy do veřejných i privátních sítí
    signalizace U + vysílání CLIP signalizace DSS1
    rozhraní 2-drát (DEC/DTMF) rozhraní ISDN 2B+D (S0/T0)

    ISDN telefony

    Analogová vedení

    telef. aparáty, faxy i modemy do veřejných i privátních sítí
    signalizace DSS1 signalizace U + příjem CLIP
    rozhraní ISDN 2B+D (S0/T0) rozhraní 2-drát (DEC/DTMF)

    IP telefony

    IP spoje

    HW i SW telefonní přístroje do veřejných i privátních sítí
    výstavba po 1 “přípojce” výstavba po 1 “lince”
    signalizace SIP signalizace SIP
    Ethernet 10/100 Mbps (IP) Ethernet 10/100 Mbps (IP)

    ISDN svazky

    Směrování hovorů

    do veřejných i privátních sítí volba směru na principu LCR
    výstavba po 1 svazku volba cesty na principu by-pass
    signalizace DSS1 do veřejných i privátních sítí
    signalizace č.7 ( ss7 ) do telefonních i datových sítí
    rozhraní ISDN 30B+D (S2)

    Provozní diagnostika

    Systém umožňuje sledování všech signálů v ústředně a jejich následnou analýzu.

    Statistiky

    Ústředny umožňují statistiky hlasového provozu. Faktory provozních zájmů zobrazují průměrý denní průběh počtu hovorů a doby obsazení za vybrané období s ohledem na jednotlivé části ústředny.


Poskytovatel Internetu online - televize přes internet - -


        
        


© 2022 Eri Internet - Český bezdrát s.r.o. | 28.09.2022 04:40:12